Ildi Fitness
Írj nekem +36-70/3232399
« Vissza

Izomtömeg-növelés természetes módon

2011.11.12.

 

emag182_adonis_izom-index_ohearn_282 

Régóta foglalkoztat a gondolat, hogyan lehet természetes úton rásegíteni az izmok növekedésére.

Köztudott, hogy nem elég a speciális edzésmódszer. Oda kell figyelni arra is, hogy mennyi fehérjét viszünk be szervezetünkbe. A mennyiségi tényező mellett fontos a minőség is. Nem mindegy, milyen fehérjét választunk, sőt az sem mindegy, mikor töltjük fel szervezetünk fehérje raktárait.

A fehérjék az izmok építőkövei. A napi fehérje szükséglet egyénenként eltérő attól függően, hogy az illető milyen fizikai aktivitást végez, hány éves, férfi-e vagy nő.

Ha valaki az izomtömeg-növelést tűzi ki maga elé, mint fitnesz célt, akkor először is ki kell számolni, hogy mi az a napi fehérje szükséglet, ami elengedhetetlen a növekedéshez, és ehhez jöhet a speciális tömegnövelő edzésterv.

Egy gramm protein energiatartalma 4,1 kcal-val egyenlő. Olyan esetekben, amikor komoly izommunkát végzünk, szervezetünk saját izmainkból képes fehérjéket bontani, ezzel tudja ellátni a szükséges energiával (szénhidráttal) működő izmainkat. Ez a jelenség különösen akkor kerül előtérbe, ha szénhidrátraktáraink nincsenek kellőképpen feltöltve, és akkor, amikor az edzés hosszantartó. Ha nem juttatjuk be a megfelelő mennyiségű fehérjét nap mint nap, úgy ez az „önemésztő" energiapótlás egyre kifejezettebbé válik és létrejön az ún. izom-kannibalizáció (Colgan, 1993).

Mikor együnk fehérjedús ételt?

Az edzés utáni regeneráció folyamatához nélkülözhetetlenül fontos a megfelelő fehérjebevitel. Tehát a fehérjét az edzést követő két órán belül célszerű elfogyasztani.

Fehérjetartalmú ételek

A fehérjeforrásoknak több válfaja van, ezek közül a hús és tejfehérje (kazein) a legproblémásabb.
A tejsavófehérje és tojásfehérje már egy jobb kategóriában vannak, majd jön a híres-hírhedt szójafehérje, amely - ha fehérjeporban van - vélhetően GM szójából származik. A hazai tofuk viszont jó minőségűek, EU szójából vannak, nem génkezeltek.
Léteznek az ún. gabonafehérjék (köles, zab, hajdina, tönköly), ám ezeknél jóval komolyabbak az olajosmag-proteinek, melyeknek azonban magas a zsírtartalma, ezért nem ehetünk belőlük sokat. Ezt a problémát azonban tökéletesen orvosolta Tóth Gábor (okleveles élelmiszeripari mérnök), aki forgalomba hozta az „Okos Magos"-t, amely zsírszegényített olajosmag liszt. Ennek több formulája létezik, melyet az alábbi linken tudtok elolvasni:

http://tudomanyeseletmod.shp.hu/hpc/web.php?a=tudomanyeseletmod&o=okos_magos_uuZT

Ezeket az élelmiszer készítményeket bátran tudom ajánlani mindenkinek, mert nem tartalmaznak semmilyen tartósítószert és egyéb- a szervezetre káros- adalékanyagot, valamint 100%-ban természetes alapanyagokból készülnek.

Hasznosnak találtad ezt a cikket? Oszd meg barátaiddal is!

Gyere és kövess a facen

Zenei mixek

Saját készítésű mixek, melyeket különös odafigyeléssel válogattam ki. Aerobik órákon tesztelve

Meghallgatom
Nagyon fontosnak tartom hangsúlyozni, hogy a mozgásban gazdag életmód kialakításához nem feltétlenül kell edzőterembe járni.
Sokan unalmasnak találják a konditermi edzéseket, nevetségesnek és haszontalannak az aerobik órákat. Tőlük nem várható el, hogy
a mindennapi testmozgást négy fal közé zárva valósítsák meg. Számos alternatívája létezik az edzések rendszeres kialakításának.

aerobic - fitness - aerobik - személyi edző